کد مطلب:321369 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:102

انکار کردن عقاید خودشان و جواب از آن
در جواب كتاب مبارك تقویم العوج و ثقیف الاولاد اولا انكار نموده است كه اینها عقاید ما نیست كتابهای ما را بردارید ملاحظه كنید و تعجب است والله كه به چه اندازه این مرد بی حیا است این همه اصرار و ابرام تو در انكار معجزات و شاهد از بیان آوردن مگر نبود كه پیش از این جواب گفته ایم و در آن كتاب مبارك هم سائل از زبان شما نقل كرده و جواب فرموده اند مگر همین معجزاتی كه به شهادت قرآن و ضرورت و اخبار متواتره ثابت شده است نبود كه تو خودت تاویل كردی مثلا احیاء موتی را هدایت كفار پنداشتی و در آن كتاب مبارك به تفصیل جواب داده شده مگر همین اصرار و ابرام تو نبود كه آیات انبیا فقط آیات كتابیه است كه در آن كتاب هم ذكر شده و رد شده است مگر همین مطلب كه نوع اناسی یك سنخند و هر كه الهیات را بر طبیعیات ترجیح داد و دارای عقل و محبت شد مانع نیست كه جلوه ی خاتم بشود نبود كه به آن اصرار به زعم فاسد خود ثابت كردی و در آن كتاب مبارك به تفصیل رد فرموده اند نهایت تو در این كتاب آیات بسیار و اخبار بی شمار بدون ملاحظه ی هیچ مناسبتی ذكر كردی و سائل در آن كتاب اهل علم بود و از عقاید شما باخبر و ادله بی جای شما را كه دیگر عدم مناسبت آنها كمال وضوح داشت ترك كرد خلاصه و نیز در رساله دیگر كه در مقدمه ی شرحی از تاویل فرموده اند مگر بنای شما بر تاویل نیست اسم صاحب الامر محمد بن الحسن عجل الله فرجه را بر سر میرزا علی محمد پسر میرزا رضا بزاز شیرازی گذاردن مگر غیر از تاویل است می گویند كه چرا از مكه ظهور نكرده می گوئی خودش بیت الله است مگر غیر از تاویل است مگر وادی السلام را به شام معنی می كنی غیر از تاویل است مگر قیام میرزا علی محمد و میرزا حسینعلی را كه قیامت و حشر كل می دانی غیر از تاویل است و غیر از تناسخ است كه ارواح در غیر قوالب خود جلوه كنند و هكذا تردستی شما به این شده كه به محض اینكه دیدید و مسأله مجاب و مردود شدید انكار نمائید و خجالت هم از دروغ نمی كشید.